2012. szeptember 22., szombat

Málna-örvényes sajttorta



Hozzávalók
Tésztához:

  • 15 dkg zabkeksz (Győri Édes)
  • 3 dkg olvasztott vaj
Sajtkrémhez:
  • 60 dkg tejszínes krémsajt/soft cheese
  • 22 dkg cukor
  • 1 vaníliarúd
  • csipet só
  • 3 tojás

Málnaörvényhez:
  • 15 dkg fagyasztott málna
  • 2 evőkanál cukor

Tészta elkészítése:
  1. A kekszet morzsává aprítom, összekeverem az olvasztott vajjal, majd a kapcsos forma aljára nyomkodom.
  2. 10 percig elősütöttem 190 fokon, majd a  sütő hófokát 165 fokra csökkentettem.
Málnaörvény elkészítése:
  1. A felolvadt málnát leturmixolom, átpasszírozom, és a cukorral tejszínsűrűségűvé forralom.
Sajtkrém elkészítése:
  1. A krémsajtot egy nagy, mély tálban 3 percig a kézi mixerrel  nagy fokozaton habosítottam, alacsony fordulaton hozzáadtam a cukrot, a vaníliakivonatot,és  egy csipet sót. 
  2. Ezután a krém közepébe mélyedést csináltam, beleütöttem 1 tojást, és csak annyi ideig kevertem a mixerrel, míg egynemű lett kevés, körülötte lévő krémmel, majd lapáttal összeforgattam a krém többi 90%-ával. 
  3. Ugyanígy kevertem hozzá a többi tojást is. Így elkerülhető, hogy a felvert tojással sok levegőbuborék kerüljön a masszába, amitől azután rengeteg kráter jelenne meg sütés közben a torta felszínén.
  4. A krémet a kihűlt kekszalapra öntöttem, a munkalaphoz ütögetve elegyengettem, a feljövő kis buborékokat egy hústűvel kipukkasztgattam. 
  5. A málnaszósszal bepöttyöztem a tortát (legközelebb sűrűbben), és egy fogpiszkálóval meghúzogattam a pöttyöket.
  6. Vizet forraltam, és egy akkora tepsibe öntöttem, amibe majd belefér a tortaforma.  
  7. A kapcsos formát alul és körben 3 rétegben hajtogatott alufóliába burkoltam, nehogy a víz belefolyjon, a tepsibe raktam, a sütő középső rácsára tettem,  körbeöntöttem a lobogó vízzel, míg az alufólia engedte, és 165 fokon 65 percig sütöttem. 
  8. A torta tetejére félidőtől lazán alufóliát raktam. 
  9. A sütés végére kissé megemelkedik a torta,  - és ekkor még rezgős az egész - de azután kihűlés közben szépen visszasimul, és jól látszik a málnás díszítés is. 
  10. Egy éjszakás hűtés után tálalható, a maradék szósszal.

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése