2012. november 14., szerda

Alap muffin

Hozzávalók:
  • 12 dkg margarin
  • 20 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 tojás
  • 30 dkg liszt
  • 1/2 csomag sütőpor
  • 1 dl tej
  • 1 rúd vanília

Elkészítés:
  1. A margarint a cukorral és a vaníliával habosra keverjük.
  2. Egyesével hozzáadjuk a tojásokat.
  3. Keverjük hozzá a sütőporos lisztet. 
  4. Folyamatos keverés mellett adjuk hozzá a tejet.
  5. Kibéleljük a muffintepsit 12 db muffinpapírral, 180 fokon 25-35 perc alatt készre sütjük.
Ízlés szerint tehetünk bele friss- vagy aszaltgyümülcsöket; különféle magvakat (dió, mandula, darált mogyoró); csokit lereszelve, darabokra törve. Ha kakaóport szeretnénk beletenni, akkor kevesebb lisztre lesz szükségünk.
Én 2 almát és egy tábla csokit apróra vágtam és elkevertem a tésztában. Amikor már szétosztottam a muffintepsi horpadásaiban a tésztát, a felének a tetejére aszaltvörösáfonyát tettem, a másik felére pedig mandulát. Így kb. 35 percig kellett sütnöm, mert az alma elég sok levet engedett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése